Osoby odpowiedzialne za uruchomienie procedury |
Dyrektor placówki lub w przypadku jego nieobecności wicedyrektor W przypadku ich nieobecności – osoba przez nich upoważniona |
||
Otrzymanie informacji o podłożeniu ładunku wybuchowego |
Stwierdzenie podejrzanego pakunku |
||
Prowadząc rozmowę z osobą informującą o podłożeniu ładunku wybuchowego, zapamiętaj jak największą ilość szczegółów |
Odizoluj miejsce znajdowania się podejrzanego pakunku |
||
Zapisz natychmiast wszystkie uzyskane lub zapamiętane informacje |
Nie dotykaj, nie otwieraj i nie przesuwaj podejrzanego pakunku |
||
Poinformuj niezwłocznie o otrzymaniu zgłoszenia osobę odpowiedzialną za uruchomienie procedury |
Okryj pakunek w przypadku stwierdzenia wydobywania się z niego innej substancji (tylko jeżeli czas na to pozwala) |
||
Po usłyszeniu sygnału o podłożeniu ładunku wybuchowego rozpocznij ewakuację zgodnie z planem ewakuacji |
Poinformuj o stwierdzeniu pakunku osobę odpowiedzialną za uruchomienie procedury |
||
Nie używaj telefonu komórkowego |
Po usłyszeniu sygnału o podłożeniu ładunku wybuchowego rozpocznij ewakuację zgodnie z planem ewakuacji |
||
Sprawdź, jeżeli możesz, czy w klasie pozostały przedmioty, które nie należą do jej wyposażenia |
Nie używaj telefonu komórkowego |
||
Bezwzględnie wykonuj polecenia osoby kierującej sytuacją kryzysową lub funkcjonariuszy służb |
Bezwzględnie wykonuj polecenia osoby kierującej sytuacją kryzysową lub funkcjonariuszy służb |
||
W miejscu ewakuacji policz wszystkie dzieci i poinformuj osobę odpowiedzialną za kierowanie działaniami kryzysowymi |
W miejscu ewakuacji policz wszystkie dzieci i poinformuj osobę odpowiedzialną za kierowanie działaniami kryzysowymi |
||
Poinformuj rodziców o miejscu odbioru dzieci i drodze dojazdu |
Poinformuj rodziców o miejscu odbioru dzieci i drodze dojazdu |
||
Sposób prowadzenia ewakuacji |
Ewakuację można przeprowadzić tylko na wyraźną komendę administratora budynku (wyznaczonej osoby odpowiedzialnej za uruchomienie procedury) lub sił interweniujących i zgodnie z ich wskazówkami |
||
Telefony alarmowe |
Policja 997 |
Telefon alarmowy 112 |
|
Sposób powiadamiania służb |
Wybierz jeden z ww. numerów. Po zgłoszeniu się dyżurnego operatora danej służby podaj następujące informacje: |
nazwę i adres szkoły |
|
rodzaj stwierdzonego zagrożenia |
|||
imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję |
|||
telefon kontaktowy |
|||
zrealizowane przedsięwzięcia |
|||
potwierdź przyjęcie zgłoszenia i zapisz dane przyjmującego zgłoszenie |
|||
Sposób postępowania z |
Nauczyciele odpowiedzialni za opiekę na osobami niepełnosprawnymi dbają o zachowanie się przez dzieci zgodnie z potrzebami danej sytuacji. W przypadku konieczności ewakuacji zapewniają pomoc zgodnie z |
||
uczniami ze SPE |
wcześniejszymi ustaleniami. |
||
Zarządzanie na wypadek sytuacji kryzysowej |
Czynnościami realizowanymi w trakcie procedury kieruje dyrektor placówki, wicedyrektor lub osoba przez niego wyznaczona. |
||
Obowiązki pracowników |
Zapoznać się z czynnościami realizowanymi w trakcie uruchamiania procedury |
||
Brać udział w treningach i szkoleniach z zakresu stosowania procedury |
|||
Znać sygnał uruchamiający procedurę |
|||
Mieć zapisane numery telefonów osób odpowiedzialnych za uruchomienie procedury i koordynację ewakuacji osób niepełnosprawnych |
|||
Znać swoje zadania na wypadek uruchomienia procedury |
|||
Znać miejsce ewakuacji. |
|||
Szkolić uczniów w zakresie postępowania na wypadek uruchomienia procedury |
|||
Stosować się do poleceń osoby zarządzającej sytuacja kryzysową. |